Ooit zal ook ik met een e-reader in de hand uitzoeken op welke partij ik dit keer eens ga stemmen, hoe het zit met groene stroom, of op welke concerten ik me kan verheugen. Maar voorlopig ben ik nog even een krantenmens.

Een effectieve informatiekrant biedt een afgewogen mix van artikelen. Lezers houden daarvan. En ik als schrijver ook. Voor de goede orde: ik heb het nu niet over een dagblad, maar over speciale uitgaven als een verkiezingskrant of een festivalkrant.

In zo’n krant kun je flink uitpakken: van het prikkelende voorpagina-artikel tot de luchtige stukjes op de achterkant, van het diepte-interview op de middenpagina tot een kader met korte weetjes over het thema, en van een uitgebreid foto-onderschrift tot een last-minute-artikel na een snel telefonisch interview.

Een krant is zo’n beetje de tienkamp van de schrijfkunst. Dat ligt mij wel. En dat is ook goed nieuws voor de opdrachtgever.

Informatiekrant

Het vreet papier, maar het ploft zo lekker op de mat. Dan ga je toch even kijken wat er door de brievenbus is gegooid. De nieuwskrant blijft een even hoogwaardige als laagdrem-pelige manier om een groot publiek te bereiken.

Uit de praktijk

test1

Amsterdam.nl

maandelijks huis-aan-huisblad
gemeente Amsterdam

test1

Stadsdeelnieuws

wekelijks huis-aan-huisblad
stadsdeel Centrum, Amsterdam

test1

This case

informatiekrant voor alle Amsterdamse studenten
Centrum van Amsterdamse Scholen voor Entrepreneurship (CASE)

Uit de praktijk van Chris Bos

Amsterdam.nl

maandelijks huis-aan-huisblad
gemeente Amsterdam

naar boven

Stadsdeelnieuws

wekelijks huis-aan-huisblad
stadsdeel Centrum, Amsterdam

naar boven

This case

informatiekrant voor alle Amsterdamse studenten
Centrum van Amsterdamse Scholen voor Entrepreneurship (CASE)

naar boven